Welkom bij Scanit

waarom Scanit de beste keuze is

Uw opdracht afgeven / inzenden

Aan wie vertrouwt u uw familiegeschiedenis toe?

Als u uw oude opnamen zoals videobanden, 8mm films, maar ook dia’s, negatieven en audio opnamen wilt laten digitaliseren, dan wilt u weten dat dit op een goede, veilige en zeker ook betrouwbare plaats wordt gedaan. U wilt dat er met zorg met uw opnamen wordt omgegaan, logisch, dergelijke opnamen zijn onvervangbaar en u laat ze slechts één keer digitaliseren. Vanzelfsprekend gaat u dus niet over één nacht ijs en zorgt u ervoor dat u een leverancier kiest waar uw opnamen goed worden behandeld. Maar is dat ook echt zo?

Wat gebeurt er met uw opnamen nadat u ze heeft ingezonden of afgegeven?

Het klinkt erg vanzelf sprekend dat als u uw opdracht afgeeft bij een “digitaliseer-winkel” uw opdracht ook daar wordt gedaan, daar werken immers de specialisten en met hen neemt u uitvoerig de wensen door. We zien hier dagelijks dat mensen niet even snel een doos met bijvoorbeeld 8mm films af komen geven, mensen hebben veel gevoel bij de opnamen en veel klanten gaan ook direct aangeven wat er op de opnamen staat: 

Dit is die film van de trouwerij in 1965, veel mensen welke daarop staan zijn inmiddels helaas al overleden

Begrijpelijk, er komt veel gevoel kijken bij het afgeven van deze kostbare opnamen. Dit is ook de rede dat veel mensen liever voor een gespecialiseerd digitaliseerbedrijf kiezen in plaats van een landelijke keten waar naast de verkoop van serviezen en fietsbellen ook oude opnamen worden digitaliseert. De persoon welke daar de opdracht in ontvangst neemt heeft vermoedelijk nooit eerder dia’s of smalfilm gezien en heeft hier ook geen enkel gevoel bij.

Maar is die persoon in de winkel wel degene die weet hoe en waar mijn opdracht wordt gedigitaliseerd?

Afhankelijk of u bij een landelijke keten of bij een kleinere winkel dit zal laten doen zal deze persoon het wel of niet weten. Bij de landelijke keten zullen de medewerkers alleen weten dat de spullen worden doorgezonden, via hoeveel en welke tussenstations en of er niets verloren gaat, dat is onduidelijk. Bij kleinere ogenschijnlijke speciaalzaken, kan het echter nog wel eens veel vreemder gaan: Er wordt een leuke showroom ingericht, of er is alleen een afgiftebalie, u bent daar speciaal naartoe gereden, omdat verzenden met de post toch wat eng voelt, u wilt namelijk zeker weten dat uw opdracht ook echt goed bij de specialist terecht komt. Er zijn echter een aantal bedrijven actief in Nederland welke uw opdracht, nadat u deze heeft afgegeven, bewaard tot het er voldoende zijn en deze vervolgens naar “lage-loon-landen” in Oost-Europa zenden. Er zijn er zelfs die de opdracht naar India sturen. 

U durft de spullen niet aangetekend binnen Nederland te verzenden, en vervolgens gaan bij sommige bedrijven de opnamen de halve wereld over.

Hoe weet ik of mijn opdracht in Nederland blijft?

Dat is een lastige vraag, het blijft deels een kwestie van vertrouwen, er zijn echter wel een paar dingen die u kunnen helpen:

    • Vraag het gewoon direct aan de medewerker:  “doen jullie al het werk hier of worden de spullen doorgestuurd”
    • Bekijk de algemene voorwaarden, als uw spullen de halve wereld over gaan, dan dient hier melding van gemaakt te worden
    • Wordt er korting gegeven als u de originelen niet terug wilt, dan is dit een sterke aanwijzing dat uw opdracht elders wordt gescand, ook als er op wordt gewezen dat u ervoor kunt kiezen de originelen niet terug te ontvangen.

Natuurlijk bent u afhankelijk van de medewerker welke u spreekt, als het uit de voorwaarden wordt gelaten en men ontkent dat het wordt doorgezonden, dan weet u het nog niet, het blijft een kwestie van vertrouwen.

 

Waar nog meer op letten?

Zijn de prijzen te laag om geloofwaardig te zijn? Bedenk dan hoe dit kan. Soms horen we van extreem lage prijzen, vanwaar deze grote verschillen? Er kunnen een aantal oorzaken aan ten grondslag liggen. Zo zal een vriendelijke buurjongen welke op zolder of Marktplaats een oude videorecorder heeft gevonden voor u een band over willen zetten voor enkele euro’s. Maar heeft u dan wat u wilt? U kunt problemen verwachten zoals niet synchroon lopend beeld en geluid, slecht beeld, krakend geluid,

of erger nog: uw videobanden raken onherstelbaar beschadigd.

Voor een te lage prijs kunt u niet verwachten dat er door vakkundig personeel met goede en goed onderhouden apparatuur wordt gewerkt, een hoge investering moet immers terugverdiend worden, dat gaat niet lukken met extreem lage prijzen. Er zal dus met slechte apparatuur worden gewerkt met alle risico’s van dien. Een echt digitaliseer bedrijf heeft echter te maken met o.a. afschrijvings-, personeels-, huisvestings- en marketingskosten en zal daardoor een andere prijs moeten hanteren. Hiertegenover staat dat u dan met een echt bedrijf te maken heeft, u weet op wie u terug kunt vallen en dat het bedrijf er over een aantal jaren nog is.

Hoe ziet u het verschil op internet als er een mooie website is?

Tegenwoordig oriënteren veel mensen zich via internet, daar is immers veel informatie te vinden. Het kan echter tamelijk eenvoudig zijn om een mooie website te maken, dit wil niet zeggen dat er ook een mooi en goed bedrijf achter zit. Er zijn echter een aantal eenvoudige dingen welke u kunt nagaan, om zo een indruk te krijgen van het bedrijf (of de persoon) achter de website: natuurlijk een KvK inschrijving, maar dat zegt nog niet veel. Staan er adresgegevens op de website, alleen een contact formulier of mail adres geeft aan dat men niet wil dat u weet waar het bedrijf gevestigd is. Staat er wel een adres, voer het adres dan eens in in Google Maps en kijk waar het bedrijf gevestigd is, ziet dit er in uw ogen betrouwbaar uit? Wordt er accuraat gereageerd op e-mail en telefoon? Is er alleen een mobiel 06 nummer en geen vast telefoonnummer?

Maar waarom dan naar Scanit?

Natuurlijk valt dit in de categorie “Wij van WC-eend adviseren WC-eend” maar we onderscheiden ons wel degelijk op een positieve manier van andere aanbieders;

  • We bestaan al sinds 2006 en zijn uitstekend bekend met alle voorkomende media.
  • We zijn écht specialist, we doen maar één ding: scannen en digitaliseren.
  • We doen alle werkzaamheden in onze eigen studio in Zevenbergen.
  • We verzamelen onafhankelijke reviews, welke niet te manipuleren zijn.
  • We werken met de beste apparatuur, dit is de basis voor een goed resultaat.
  • We zijn uitstekend bereikbaar op 0168-707123: één nummer met meerdere vaste lijnen.
  • Op e-mail wordt “direct” (tijdens kantooruren veelal binnen 30 minuten, max. 2 uur) gereageerd.
  • We nemen de tijd om uw opdracht door te nemen en overleggen in geval van onduidelijkheden.
  • We houden u op de hoogte van de status van uw opdracht, welke we ook nog eens zeer snel verwerken, ongeacht de omvang.
  • We beseffen dat er veel verhalen en emotie achter elke opname schuil gaat.
In tegenstelling tot veel andere aanbieders wordt bij Scanit al het scan- en digitaliseer werk in de eigen studio in Zevenbergen gedaan.
Terug