de nummer één digitaliseer service

Staat uw vraag er niet bij? Bel of mail ons!

We hopen op onze website duidelijk vermeld te hebben wat onze werkwijze is en wat u van ons kunt verwachten, enkele terugkerende vragen ziet u hieronder. Mocht u desondanks nog iets willen weten, neemt u dan vooral contact met ons op +31 (0)168-707123, we staan u graag te woord, helpen u graag via de chat, en reageren snel op uw vraag per e-mail.



    • Wanneer kan ik mijn opdracht komen afgeven?

      We zijn geopend op werkdagen (ma-vr) van 08:30 tot 17:00, om er zeker van te zijn dat er alle tijd is om uw opdracht met u door te nemen, is bezoek uitsluitend mogelijk op afspraak.

    • Hoe lang duurt het scannen van mijn opdracht?

      >95% van de opdrachten hebben we binnen een week verwerkt. Indien u een opdracht heeft welke sneller afgewerkt dient te zijn, dan kunnen we deze als spoedopdracht behandelen, hiervoor rekenen we een toeslag van 25%. zie ook: levertijd

    • Bewaren jullie mijn digitale bestanden?

      Wij bewaren alle digitale bestanden 2 weken op onze servers. U kunt zo gemakkelijk een nabestelling doen of eventueel nog een wijziging doorgeven.

    • Ik heb een Pluim gekregen, hoe kan ik deze bij Scanit besteden?

      Op onze speciale pluimen pagina kunt u zien welk arrangement we hebben samengesteld voor de betreffende Pluim. We accepteren de Pluim echter ook als betaalmiddel voor een andere opdracht.

    • Wat doen jullie met mijn originelen?

      De originele films, dia’s etc krijgt u natuurlijk altijd terug.

    • Is Scanit een betrouwbaar bedrijf

      Bedrijven vinden via internet heeft zijn nadelen, heeft u wel te maken met een bonafide leverancier? Scanit is al digitaliseer specialist sinds 2006, we doen dit werk met gevoel voor de waarde van de unieke opnamen. zie ook het artikel “welke aanbieder kiezen, waarom Scanit”, we laten ons bovendien door onze klanten beoordelen

    • Moet ik mijn opdracht vooraf betalen?

      Nee, omdat we na het scannen pas weten om welke aantallen / minuten het gaat hoeft u pas na het uitvoeren van de opdracht te betalen.

    • Hoe moet ik mijn opdracht naar jullie toe sturen?

      U kunt uw opdracht goed verpakt naar onze postbus sturen. Vergeet hierbij niet een opdrachtformulier toe te voegen. De ze vindt u op de website. U kunt uw opdracht ook vooraf aanmelden op onze website en dan bij uw opdracht duidelijk uw opdrachtnummer vermelden.

    • Wat zijn jullie verzendkosten?

      We berekenen reële verzendkosten, afhankelijk van de omvang van de zending. Zo kost een kleine en lichte envelopzending €6,00 en een aangetekend pakket €10,00. Voor de verzending naar andere landen dan Nederland worden de gemaakte kosten vermeerderd met BTW gerekend.




    • Scannen jullie alleen ingeraamde dia's of kan ik ook dia's op strook aanleveren?

      Wij scannen zowel ingeraamde dia’s, stroken dia film als negatieven. Ook glas dia’s zijn geen probleem.

    • Wat is het verschil tussen de foto's op cd of de foto's op dvd zetten?

      Als je ze op dvd zet kun je ze toch ook gewoon op je computer zetten?”]In principe is er geen verschil tussen het op DVD of CD zetten, vrijwel alle DVD spelers lezen ook CD’s en vrijwel alle computers lezen DVD’s. Op een DVD kunnen wel veel meer foto’s.

    • Gelden voor zwart wit scans dezelfde prijzen?

      Wij hanteren dezelfde prijzen voor kleur of zwart wit, negatief of dia.

    • Kunnen jullie de te scannen dia's ook als diapresentatie op een DVD zetten?

      Dit is inderdaad ook mogelijk, standaard leveren we echter de jpg bestanden, we kunnen voor u een extra DVD maken met daarop de dia presentatie.

    • Wat wordt er bij negatieven scannen bedoeld met per scan?

      Met “per scan” bedoelen we per negatief of dia, per “foto” dus.

    • Kan er ook een selectie van mijn negatieven worden gescand?

      Standaard scannen we foto negatieven strips in zijn geheel. Indien gewenst kunnen we wel een selectie van een dergelijke strip scannen, vanwege het extra handwerk dat dit geeft rekenen we dan echter een extra scan per strip. Heeft u dus bijvoorbeeld een strip van 5 negatieven en hoeft u er slechts 3 gescand te hebben, dan zullen we 1 scan extra rekenen voor het uitzoeken van de te scannen foto’s op deze strip. Hiermee worden in dit voorbeeld dus 4 scans gerekend. Een eventuele selectie is op te geven door een lijst bij te voegen met te scannen nummers.
    • Scannen jullie ook APS films?

      Ja, ook met uw APS films kunt u bij ons terecht, APS kunnen we op maximaal 9 megapixel scannen.




    • Ik wil mijn 8mm filmpjes op DVD laten zetten maar weet de juiste volgorde niet meer, hebben jullie hiervoor een oplossing?

      Het is mogelijk om de filmpjes op DVD te zetten, u kunt dan na het bekijken van de DVD (wel binnen 2 weken) doorgeven wat de juiste volgorde is. We maken dan voor u een nieuwe DVD met de filmpjes op de juiste volgorde, dit doen we als service u betaalt hiervoor slechts de kosten van de extra DVD.

    • Hoeveel minuten film past er op een DVD?

      Op een DVD gaat maximaal 120 minuten film.

    • Zetten jullie ook het eventuele opgenomen geluid over op DVD?

      Ja, indien gewenst kunnen wij ook het opgenomen geluid overnemen. Omdat dit wel aanzienlijk meer werk is wordt hier een toeslag voor gerekend.

    • Monteren jullie bij films zonder geluid een achtergrond muziekje?

      Nee, dit doen wij niet standaard. Op aanvraag is dit wel mogelijk,u dient dan de gewenste achtergrond muziek met de films mee aan te leveren.

    • Is het nodig dat ik mijn kleine filmpjes eerst aan elkaar plak?

      Nee dit is niet nodig.
    • Hoeveel minuten worden er berekend, is er een minimum?

      U bent bij ons ook van harte welkom met een kleine 8mm film opdracht, ook hiervoor wordt alleen het gescande aantal minuten berekend. Per film wordt de speelduur in hele minuten gerekend, afgerond naar boven.

    • Wat houdt beeldstabilisatie in?

      Oude 8mm opnamen gaven vaak een “trillend/onrustig” beeld. Wij kunnen voor u deze onrustige beelden digitaal stabiliseren zodat de kleine schokjes uit de film verdwijnen en u een rustiger en daardoor mooier beeld krijgt.

    • Kan ik mijn films zelf bewerken?

      Als u uw films nog wilt gaan bewerken kunnen wij uw films als AVI bestanden leveren. Dan kunt u ze zelf bewerken.

    • Hoeveel minuten film zitten er op een spoel?





    • Hoeveel minuten film past er op een DVD?

      Op een DVD gaat maximaal 120 minuten.

    • Welke videobanden zetten jullie op DVD?

      U kunt bij ons terecht met al uw videobanden en videocamera bandjes. (mini-DV, digital8, Hi8, video8, VHS-C, VHS, Betamax, VCC). Ook het in Amerika gebruikte NTSC TV formaat kunnen wij voor u digitaliseren.

    • Ik weet niet wat er op mijn banden staat, kan ik bij u bekijken wat wel en niet gedaan moet worden?

      Nee, dat kan bij ons niet. Wel kunt u aangeven dat we de band niet hoeven digitaliseren als hij bijvoorbeeld met TV opnamen begint.




    • Zetten jullie ook bandrecorder spoelen over op CD?

      Ja, u kunt bij ons terecht met al uw audio opnamen.

    • Hoeveel minuten opnamen zitten er op een bandrecorder spoel?

      Hier kunnen wij geen algemeen antwoord op geven, dit is afhankelijk van het type band, het aantal opgenomen sporen en de opnamesnelheid.

    • Kunnen jullie mijn audiocassettes ook in tracks verdelen?

      Ja als er tussen de verschillende nummers een duidelijke pauze zit kunnen wij deze voor u als losse nummers op CD zetten, we doen dit standaard en zonder meerprijs.

    • Hoeveel minuten audio past er op een CD?

      Op een CD past 80 minuten audio.


Terug